Försäljningsvillkor

Dessa Allmänna försäljningsvillkor gäller mellan SpaLoop AB 559201-0606, nedan benämnt som BadOutlet.se och SlutKonsument. BadOutlet.se förbehåller sig rätten att ändra köp- och leveransvillkor utan något föregående varsel. De köp-och leveransvillkor som var online vid beställningstillfället är det som gäller för köpet. Dessa villkor är senast uppdaterat 2020-02-11.

1. Order

Beställning av produkter kan göras:

  • På Badoutlet.se.se
  • Hos kundsupport, 076-492 63 05, .

När order tagits emot bekräftas denna via e-post inom 48 timmar helgfria vardagar.

Order som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt

medför att Badoutlet.se lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla på

badoutlet.se måste du ha fyllt 18 år.

2. Pris

Angivna priser gäller tills vidare. Badoutlet.se förbehåller sig rätten att från tid till annan ändra priser och ev. kundrabatter.

Priser på webbshopen redovisas inklusive moms.

3. Leverans/hämta spabadet själv

BadOutlet.se använder sig i huvudsak av Närkefrakt, Bergshamra Åkeri och 24/7 Logistics.

Leveranstiden är normalt 3 veckor.

För närvarande tas bara ordrar emot och skickas inom Sverige.

Vid ev. leveransförseningar får kunden ett e-post meddelande om orsak och ett nytt leveransdatum, så fort detta kommer Badoutlet.se tillkänna. Om kund anser att förseningen är av väsentlig betydelse kan kund ha rätt att häva köpet.

Leveransplats:
Leveransen sker till den adress som slutkonsument angivet i beställningen.

Vardagar mellan 8:00-17:00.

Leveransförsök:
I tjänsten ingår ett (1) leveransförsök till mottagaren mellan 08:00 – 17:00.
Om mottagaren inte är anträffbar under leveransförsöket aviseras denne om att godset har återgått till Badoutlet.se. Inga ytterliggare leveransförsök kommer att ske. Vid ytterliggare leveransförsök tillkommer en kostnad på 4 500 kr inkl. moms

Transportskador (synliga/osynliga): Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till kundsupport@ badoutlet.se. Ej synlig tranportskada ska anmälas senast fem arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till Efter denna tid utgår ingen ersättning.

Vid alla former av transportskador behöver badoutlet.se kundsupport serienummer på badet oh fotodokumentation på skadan.

Hämta själv
När du köpt spabadet så får du en orderbekräftelse av oss på BadOutlet.se

I orderbekräftelsen står alla uppgifter om spabadet, fraktkostnad med mera. Läs igenom och uppstår frågor kontaktar du vårt kundcenter.

Utlämning av köpt spabad görs upp med vår kundsupport.

Kontakta kundsupporten för tidsbokning,

När du hämtar spabadet ska du säkerställa att beskrivningen stämmer och att spabadet motsvarar dina förväntningar med hänsyn till beskrivningen i spabadets annons. 

4. Betalningsvillkor

Då Badoutlet.se inte hanterar kontanter sker betalningen av spabadet enklast genom att betala utskickad faktura, som du får automatiskt inom 48 timmar efter lagd order. Betalningsvillkor är 10 dagar från utskriftsdatum. Betalas inte fakturan per förfallodatum har Badoutlet rätt att ta ut påminnelseavgift på 60 kr.

Du kan välja mellan att betala på bankgiro 5226-6970 (SpaLoop AB) eller Swish som betalningsmetod. Om du väljer att betala med Swish så kan du göra detta på en summa upp till 150 000 kr, kom ihåg att höja din transaktionsgräns på din bank. 

Önskar du betala ditt spabad på plats när du hämtar badet går det också bra. Vi tar VISA eller MASTERCARD.

Observera att vi på Badoutlet.se inte tar emot kontant betalning, postväxel, check, eller utländska bankkort.

Fördelen för konsument är att inga kredituppgifter tas, inga personnummer behövs. Vi lagrar inga personnummer enbart namn, adress,telefonnummer och mailadress.

5. Fraktkostnad

Har en inte möjlighet att hämta själv tillkommer en fraktkostnad.
Badet levereras med kranbil alternativt finns truck med transporten. Däremot är det inte säkert att transportören kan lyfta badet på sin slutplats på tomten, beroende på hur långt in den ska eller om det finns hinder i vägen. Kranen är oftast 10 meter lång. Det är chauffören som tar beslut om det går att lyfta in spabadet eller inte. 

6. Instruktioner/manualer

Dessa skickas ut efter fullgjord betalning via e-post

7. Tilläggstjänster

Önskar en hjälp med installation av köpt vara skall en kontakta sin närmsta återförsäljare.

8. Vad gäller när en fått hem spabadet?

Då en köpt ett spabad genom Badoutlet.se som ursprungligen kommer från Folkpool AB, så kan en känna sig trygg. Närmaste Folkpoolbutik har fått information om att du köpt ett begagnat spabad via Badoutlet.se. Hos Folkpools butiker kan du handla alla tillbehör, såsom kemi, leksaker, reservdelar med mera. De kommer också ta hand om service och ev. garantiåtgärder, efter att de blivit godkända av BadOutlet.se. 

9. Personuppgifter GDPR

Badoutlet.se är ansvarig för personuppgiftsbehandlingen. Ändamålet med personuppgiftsbehandlingen är att Badoutlet.se ska kunna fullgöra sina förpliktelser mot kunden på grund av beställningen. Kund har rätt att efter skriftlig begäran i enlighet med personuppgiftslagen, från Badoutlet.se, få information om behandlingen av de personuppgifter som rör kunden. Badoutlet.se kommer i enlighet med personuppgiftslagens krav att på kundens begäran tillhandahålla kunden information om behandlingen av kundens personuppgifter och rätta eventuellt felaktiga personuppgifter om kunden. Vi försäkrar att vi inte säljer eller överlåter några personuppgifter till andra parter.

Badoutlet.se använder Cookies för funktionalitet. Cookies är en liten textfil som webbplatser skickar till din enhet där den sedan lagras. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras. Under fliken Cookies kan en ta del av hur badoutlet.se använder cookies på webplatsen.

10. Retur och ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp utan anledning inom 14 dagar från att du tagit emot varorna. Returnerade varor ersätts fullt ut vid retur i oskadat skick, returfrakt står konsument för själv. Man har även 14 dagars bytesrätt som löper från den dag man mottagit sin beställning. Varan får vara funktionstestad, men inte ha varit använd och skall återsändas i samma emballage som var när den anlände till kund. Om varan återsänds i annat emballage eller är i skadat skick har Badoutlet rätt att göra ett returavdrag om 20% på varans värde, eller det högre belopp som det kostar att åtgärda skadan.

11. Villkor för retur, ångerrätt och återbetalning

Innan retur av vara ska Badoutlet.se kundsupport, , kontaktas. En anger returorsak och skriver varför man vill returnera varan. Man får då ett e-post med information om fraktuppgifter. Vid samtliga returer står köparen för returfrakten (ca 10 000 kr, räknat från Piteå) Hela köpbelopp, inkl frakten till kund, skatter och ev. övriga avgifter, krediteras köparens konto (samma konto som köparen använd vid betalning) inom 14 dagar från att Badoutlet.se mottagit meddelande om ångerrätt. Konsument kan dock få vänta på att återbetalning tills varan har kommit åter eller tills dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Samma återbetalningsvillkor gäller även för hävning av köp och reklamation.

12. Återbetalning fraktkostnad vid reklamation

Om kund ska skicka in varan för lagning eller retur vid ett ev byte av vara, står BadOutlet.se för samtliga fraktkostnader vid en godkänd reklamation.

13. Ångerrätt/distansavtalslagen

När man handlar på internet, via telefon eller av en säljare som befinner sig utanför sin affärslokal har konsument alltid 14 dagars ångerrätt. Då gäller lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Vid ånger av köp enligt distansavtalslagen ska man meddela Badoutlet.se senast 14 dagar efter mottagande av varan, på .

När konsument meddelat ånger ska varan skickas tillbaka senast inom 14 dagar till Badoutlet.se
Returadress är SpaLoop AB, Lånestasvägen 18, 610 71, Vagnhärad Konsument står själv för returfrakt, 10 000 kr, inkl moms. Fraktpriset varierar beroende på var i Sverige frakten utgår ifrån. Uppskattat fraktpris är ifrån Piteå.

Konsumenverkets ångerblankett finns under rubriken ”Ångerblankett”, under Badoutlet.se på hemsidan

14. Garantier

Samtliga spabad som säljs på badoutlet.se omfattas av 6 månaders garanti. Detta gäller hela spabadet, och inte enbart de delar som eventuellt har lagats eller bytts ut. Däremot gäller inte garantin så kallade förslitningsdetaljer, såsom lampor, nackuddar, packningar, munstycken. spalocket. Inte heller gäller garantin vid handhavande fel. Vid godkänd garanti eller reklamation, står Badoutlet för de kostnader som kan uppkomma Vid anspråk på garantin eller reklamation, skall man inom skälig tid (senast 2 månader efter upptäckt) anmäla felet per e-post till . Man ska beskriva felet, så noggrant som möjligt, om möjligt skicka med fotodokumentation. Serienummer och inköpsdatum ska bifogas Efter godkänd garanti – reklamation meddelas via e-post ut om vilken Folkpools butik man ska vända sig till för att få felet avhjälp.

Observera att när en gör anspråk på garanti – reklamation så innebär det att man gör en bedömning på anspråket för att kunna avgöra om den ska bli godkänd eller inte. Anmäls felet efter att garanti- eller reklamationstiden har upphört att gälla blir det per automatik avslag.

Är man inte nöjd med beslutet kan man vända sig till www.arn.se och få sitt fall prövat. Adress: Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, eller till European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) www.ec.europa.eu/odr

15. Reklamationer

Samtliga spabad som säljs på badoutlet.se omfattas av 3 års reklamationsrätt. Vid godkänd reklamation, står Badoutlet för de kostnader som kan uppkomma.

Vid anspråk på reklamation, skall man inom skälig tid (senast 2 månader efter upptäckt) anmäla felet per e-post till . Man ska beskriva felet, så noggrant som möjligt, om möjligt skicka med fotodokumentation. Serienummer och inköpsdatum ska bifogas Efter godkänd reklamation meddelas via e-post ut om vilken Folkpools butik man ska vända sig till för att få felet avhjälp.

Observera att när en gör anspråk på reklamation så innebär det att man gör en bedömning på anspråket för att kunna avgöra om den ska bli godkänd eller inte. Anmäls felet efter att reklamationstiden har upphört att gälla blir det per automatik avslag.

Är man inte nöjd med beslutet kan man vända sig till www.arn.se och få sitt fall prövat. Adress: Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174, 101 23 Stockholm, eller till European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR) www.ec.europa.eu/odr

BadOutlet.se följer dessa två organsiationers rekommendationer.
I övrigt följer vi konsumentköplagen och lag om distansavtal